Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Journal of Mathematics Learning
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Contact
  • Current
  • Archives
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 5 No 1 (2022)

DOI: https://doi.org/10.30653/004.202251
Published: 2022-02-01

Articles

  • IMPLEMENTATION OF THE GNOMIO ASSISTED BLENDED LEARNING MODEL TO IMPROVE CONCEPT UNDERSTANDING ABILITY IN VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS
    Sahrul Rizqi Fauzi, Rusdian Rifa'i, Deni Pratidiana
    1-10
    • pdf
  • ANALISIS KESULITAN BELAJAR MATEMATIKA SISWA MTs MA CIKALIUNG DALAM MENYELESAIKAN SOAL CERITA PADA MATERI ALJABAR
    Tarwiyah Tarwiyah, Asep Sahrudin, Eka Rosdianwinata
    11-22
    • pdf
  • PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN BANGUN RUANG DI SMP DENGAN PENDEKATAN MATEMATIKA REALISTIK INDONESIA
    Imas Maesaroh, Ika Yunitasari
    23-31
    • pdf
  • ANALISIS KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIKA SISWA SMP PADA MATERI KUBUS DAN BALOK MENGGUNAKAN ALAT PERAGA DITINJAU BERDASARKAN KEMAMPUAN SPASIAL
    Lisah Puspitasari, Asep Sahrudin
    32-39
    • pdf
  • ANALISIS KEMAMPUAN KELANCARAN PROSEDURAL MATEMATIS SISWA MTs MATHLA’UL ANWAR SUKARESMI PADA MATERI OPERASI ALJABAR
    Irsanti Irsanti, Nenden Suciyati Sartika, Asep Sujana
    40-52
    • pdf
  • HOME
  • FOCUS AND SCOPE
  • EDITORIAL TEAM
  • REVIEWERS
  • AUTHOR GUIDELINES
  • PUBLICATION ETHICS
  • PEER REVIEW PROCESS
  • OPEN ACCESS POLICY
  • COPYRIGHT NOTICE
  • AUTHOR FEES
  • INDEXING
Make a Submission

Language
  • Bahasa Indonesia
  • English
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Flag Counter 
JML Stats

Editorial Office:
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Mathla'ul Anwar Banten | Jalan Raya Labuan KM. 23, Saketi, Pandeglang, Banten, Indonesia 42273 » Tel./fax: +62-253401175 » Email: jml@ejournal.id
About this Publishing System